"Veľmi oceňujem, že mnohí učitelia reflektujú na duševné zdravie
svojich žiakov. Že svoje pedagogické pôsobenie vnímajú nielen ako
intelektovú činnosť, ale aj na úrovni emocionálneho a osobnostného
rozvoja svojich zverencov. Rozvoj mäkkých zručností ako empatia,
komunikácia, spolupráca je totiž to, čo bude pre mladých ľudí do
budúcnosti kľúčové," povedala organizátorka ocenenia Zuzana
Labašová. Ďalší člen poroty Michal Rehúš z Centra vzdelávacích analýz
poznamenal, že sa opäť ukázalo, že v slovenských školách pôsobí množstvo
inovatívnych a motivovaných učiteľov, ktorí majú záujem prezentovať
svoju prácu. "Vďaka tomu sa učiteľská profesia opäť bude môcť dostať
do širšieho povedomia. Potrebujeme, aby sa o učiteľoch viac hovorilo a
aby dostali spoločenské uznanie. Pracujú v náročných podmienkach a často
dostávajú slabú podporu. To treba zmeniť a možno sa to podarí aj vďaka
tomu, keď sa práca učiteľov stane viditeľnejšia," doplnil.
Odborná porota zložená z analytikov a pedagógov vybrala spomedzi 149
prihlášok najskôr 30 pedagógov a teraz finálnych desať. Ocenenie Učiteľ
Slovenska je licencovanou slovenskou verziou Global Teacher Prize,
medzinárodného ocenenia, ktoré spája komunitu inšpiratívnych pedagógov z
celého sveta.
Spomedzi top desať učiteľov teraz odborná porota vyberie laureáta
ocenenia Učiteľ Slovenska, ako aj laureáta ocenenia Ceny Zastúpenia
Európskej komisie. Hlasovať za svojho favorita bude aj verejnosť. Ten
pedagóg, ktorý získa najviac hlasov, dostane Cenu verejnosti.